Innovation – en nødvendighed for danske virksomheder

Vores verden er i forandring, og udviklingen har aldrig gået stærkere end den gør nu. Derfor skal vi som virksomheder være på forkant med alt det der rører sig i den branche vi arbejder. Hvis vi ikke gør det - gør konkurrenten.
Vi skal derfor have ændret kulturen i virksomhederne til at man tør at udfordre ledelsen på nye ideer og at ledelsen tør at være risikovillig.
Projekter kan køre af sporet - men forstår man at styre processerne - er det ofte muligt på den lange bane at skabe et fundament for en god indtjening.
Det lønner sig at være innovativ i sin tilgang til de markeder man arbejder i. Og ved at kulturen stille og roligt bliver skabt for innovation, vil man også mærke at den enkelte har en fornemmelse af hvilke tiltag der skal til på bestemte tidspunkter - time to market.
Hvis man ikke vil acceptere fejl i en virksomhed - så skal man holde sig fra innovation. og i stedet gå efter en nulfejlskultur og så håbe at det man har varer ved.
Ved at gå i front med innovation og erkende at man kan fejle - skaber man samtidig innovative medarbejdere - der tør tage ansvar for egne handlinger og bringe virksomheden fremad.

Der skal gennem råderum skabes en kultur der sikre at hver enkelt i virksomheden suger erfaringer og ideer til sig i kontakten med kundesegmentet, internettet etc. Herved vil den enkelte kunne bidrag positivt til at man netop skaber nye behov og derved øget indtjening. Man skal også turde at søge nye markeder - da eksisterende markeder kan stagnerer.
Lyt til kunderne - de har ofte nogle rigtig gode vinkler på det man arbejder med - afprøv ideerne ved kunderne og måske derigennem tjekke om man er på rette vej.
Søg jeres vide i bredere kredse end i er vant til - og deltag i andet forum end de normale uddannelser, messer etc.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Related Posts